23 jan. 2011

Bibliotekstjuven

Ett av mina stora intressen är film på alla sätt och vis. Allt från fantasy till skräck. Måste påminna er om mini-serien "Bibliotekstjuven" som går via SVT. Gustaf Skarsgård i brödraskaran gör en briljant rollprestation. Det är sällan filmscener kan framkalla äkta ångestkänslor hos mig. Det vill jag lova att denna serie gör. Mår så himla dåligt att jag knappt vill se. Det som framkallar min ångest är inte thrillerscener precis. Utan mer att han Gustaf spelar rollen som pinsam, fräck och så otroligt besatt av att komma fram i ljuset och bli sedd. Han tar till, vilka simpla knep som helst. Blir så generad å hans vägnar att jag som sagt knappt kan titta. Sen sitter man på nålar och tänker -Vad i hela friden skall han hitta på härnäst? SE serien...!!!... Ni hittar programen via länken nedan. Observandum är att SVT har begränsad tid på videotillgänglighet..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar