28 jan. 2011

Vargdebatten

Har varit lite kluven då det gäller på min egen inställning till vargens varande eller inte varande. Nu har åsikten mognat fram då jag av egen erfarenhet 2010 på senhösten fick se vilken best vargen kan bli.  Besten smög sig till min morfars boninghus och tog en sällskapshund av art Papillion..?! .. Bor man i skogen så får man bereda sig att ha vargen som granne och skydda sina djur i den mån det går. MEN en Papillon inne på gården? En klok kollega till mig sade en förnuftig sak i frågan och jag håller faktiskt med henne. Hon menar att klart vargen skall finnas. MEN den skall finnas långt inne i skogen på sina jaktmarker och inte nära människans boning. Jakten på vargen måste till därför att vargen MÅSTE ibland känna sig jagad, för att fortsätta ha sin respekt för människan och dra sig undan. Vansinnes förslag då nuvarande Centerpartisten föreslagit att odla in djurparksvargar i vildmarken..? .. De förbarmade liven kommer säkerligen söka sig närmre människan än den varg som är av vild art idag. HUJEDA mig som hon Krösa Maja sa nu minsann kommer väl debatten i landet hetta till rejält.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar