26 mars 2011

Älskar konst, fast kanske inte rumsren konst. Angelica Wiik HOn är rumsren.

Älskar konst och då konst som är lite rå och uppkäftig. Illustrationer för mig är konst, kan ibland inte se mig mätt på bilder.

För ca fem år sedan så strosade jag runt i Gamla Stan i Stockholm. Fick se en tavla i fönstret och förälskade mig på subertten. Sussanna i badet hette den. Alltid ångrat mig att jag inte slog till, för Angelica börjar komma upp sig i konstnärssmöret och tavlan förföljer mig. Vill absolut ha den ovanför min säng. I tavlan är det en massa glitter insprängt i färgerna, som inte syns alls på bilden här.
Konstnären heter Angelica Wiik. Faktiskt har hon gått konstskola här i Gävle under tre år.Träffade på henne i Sälen sist, där hade hon vernisage på Högfjällshotellet. Mums vilka tavlor hon har nu..!!!...

Dessa måste man se i verkligheten. De är så underbart gjorda för i färgerna är stänk av glitter och gör att tavlorna blir så Divaniskt Helena likt.............Titta och njut..




2 kommentarer:

  1. Jag är inte mycket för konst men förstår precis att du fastnade för henne. De två mint gröna hade jag gärna velat ha i vårat sovrum. Kan vara så svårt att hitta bra tavlor tycker jag när jag inte förstår mig på konst riktigt. Men det är som dom säger, vissa bara talar till en!

    SvaraRadera
  2. Hej Mimmi.... Ser att du bor i japan.. KUL.. Älskar Japan även om jag aldrig varit där. Hoppas att du inte lider av det förskräckliga som nu pågår där. Nog om detta. Angelica Wiiks tavlor är så coola och man blir glad av dem. Ser man dom i verkligheten så förstår man vad jag menar. Dom är gjorda på ett fantastiskt sätt. Hon smyger in glitter i färgerna så det sprakar om dem... Ha det gott och en fortsatt trevlig helg... //Helena

    SvaraRadera