17 mars 2011

Uno De 50 ett måste om du reser till Spanien

Skall ni till Spanien i sommar så skall ni ABSOLUT besöka en "Uno De 50" butik och köpa smycken. Unika, Råa och tuffa, jag har flera själv.

Nu har de också en webbshop som man kan handla ifrån. Vet inte om de finns återförsäljare i Sverige ännu men det BORDE det finnas...


Är ni i Spaninen så skall ni se till att ta med en välfylld plånbok och besöka Desigualbutiker. För flera år sedan hittade jag dit och då fanns dom inte i Sverige. Fyndade rejält. Klurade då på vad som krävdes för att bli återförsäljare i Sverige. Som vanligt stannade det vid klurande hos mig. Nu har märket exploderat i Sverige. KapAhl kör en budget variant och vet inte vad jag skall tycka om det. Dock är kläderna urcoola och jag har MASSOR hemma, fast till Spanska priser. Desiugal

Det som är kul är att det har coola kläder för män också. Även barn. Nu ser jag att dom börjat med inredningsdetaljer som kuddar..KUL.. Väskorna kan man dö en smula för.. Njut..!!!


När man är i Spaninen skall man inte vara rädd att hyra bil. Framförallt inte om du är på Mallis. Vi hyr alltid bil och åker runt. På bilderna nedan är vi i Magaluf och solar, passade på att leva lite loppan där också när man ändå var på plats. Sedan åkte vi buss varje kväll från vårt hotell till Palma. Tillbringade tiden i citykärnan på eftermiddagen och besökte alla de platser man skall besöka. På kvällarna strövade vi inne i gamla stan och tittade på Kathedralen och vandrade runt i de magiska områdena. Självklart skulle jag pröva äta ostron, ALDRIG mer. Tårarna bara rann, men jag HAR ätit eländet. Paella slank ner och Seafoodstallrikar. Bäst är ändå TAPAS restaurangerna inne i gamla stan.



Mina äldsta söner trivdes som fiskarna i vattnet. Mallis har allt från lugn och ro till fart och fläckt. Kläder, arkitektur och bäst av allt god MAT och VIN. Vi hyrde bil även andra gången och tog med oss grabbarna till den bästa stranden Es Trenc. Knivigt att hitta dit, men vi kom fram med hjälp av färddator. 

Inne i Palmas gammla stad finns en upplevelsebar "ABACO" gömd bakom två trädörrar. dit MÅSTE ni. Förbjudet att ta bilder där inne, men HOST det märkte vi inte förens efteråt. Bilderna längst upp är inne ifrån baren. Meningen är att du kan ta din drink och sätta dig vart du vill inne i det underbart inredda sekelskiftshuset. Vi satt på innergården i skenet av sterinljus och levande fåglar.

Som alltid när vi reser så spelas det mycket Yatzy på kvällarna. Kul var att när vi var i Palma så vann Spanien VM i fotboll, ni kan tänker er ljudnivån och firandet. Helt sanslöst vilket liv det var på Spanjorerna då. Kul att som attan att ta del av.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar