31 jan. 2011

Man äger inte sina barn för evigt.

Idag värmde solen oss på den dagliga promenaden. Takdropp och dräktiga kvigor det är vårens tecken på sitt intåg. Tankarna gick idag även till mina äldre söner. Tiden går så fort den går alldeles för fort har jag blivit varse nu med lilleman i familjen. Vill att livet skall stanna upp en smula. Min äldste tar studenten i vår och han har planer för sitt framtida liv. man vill lägga sig i men inser att det blir bara fel. Inställt mig på att bli världens bästa rådgivare istället. Körkort mjo det fick han förra sommaren. Så nu skall man även oroas att han far runt på vägarna. Om man fick madrassera ett rum och låsa in sitt barn där så skulle jag göra det när oron blir för påtaglig. Älskar mina grabbar och är så himla rädd om dom. USCH fyyy och tvii ska ni veta då både nr 1 & nr 2  kom hem och sade att de i sommar skall utomlands med vänner. Kan ju hända precis vad som helst *snyft* så nu har jag gått igenom allt vad rån heter, könssjukdomar och kondomer, drukningstillbud om man inte är nykter och för att inte tala om slagsmål... Hjälpte inte... dom åker ändå... Små barn små bekymmer, stora barn STORA bekymmer.

Dagens reflektion: Man äger inte sina barn för Evigt.

Är bland bekanta och familj känd som The "True Drama Queen" Kan nästan aldrig glädjas åt framgång och är väldigt misstänksam mot allt och alla. Ibland kan jag få för mig att expediten i kassan har en baktanke. Så den här resan som mina killar skall ut på kommer att förfölja mig i marornas land. Tror Baske mig att jag skall göra en lista så jag är övertygad att jag varnat dom för ALLT... Är lite som han Edward. A Murphy, Jr. som myntade begreppet Murphys LAW. Ni som inte vet hur ordspråket myntades kan läsa på lite via länken HÄR

 "Lagen om alltings jävlighet "
"Lagen om alltings inneboende ondska "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar