25 jan. 2011

Tacky

Nu några dagar efter FORMEX mässan har jag hunnit titta runt lite bland fashionistas & Inredningsstylister som varit på mässan. Blir lite full i skratt då jag ser att flera av dem skriver om 2011 års förhållningssätt till "Labeldropping" och märkeshysteri... OPps det ses som "TACKY" och kommer vara HELT ute. Undrar hur de olika inredningsbloggarna reagerar på detta? Det finns ju en klubb för inbördes beundran bland vissa hos dem som ägnar sig lite åt att möblera alt klä sig själva värre än dockorna i dockskåpen. En röd tråd tycks vara att ju exklusivare märken ju proffsigare är man i det man håller på med. Dessutom blir de sponsrade av företagen de framhäver och får sina alster billigare än andra. Vilket jag inte har något emot, tvärtom så ser jag dessa individer som entreprenörer som nyttjar tillfället och det skulle även jag göra om jag hade chansen. Hur kan det komma sig att denna trend kommer just nu? Har man sett att det kan vara så att dessa bloggare skrämmer bort fattigare amatörer att visa sin kreativitet pga att man känner sig "ute" i inrednings & fashionistabranschen och att man på det viset verkligen går miste om sanna kreatörer? många av inredningsbloggarna är superduper duktiga och verkliga inspiratörer men många av hemmen liknar de vi redan sett i olika reklamkampanjer och tidningar. Kanske branschen har insett att dessa individer bromsar mer än främjar utvecklingen. Spännande och intressant ställningstagande och man kan UNDRA hur och vem det är som kommit fram till att detta med labeldropping nu skall vara TACKY..?!


Har följt bloggare under en längre tid och kan tycka att det är så otroligt roligt att både då det gäller att få inspiration och också se hur individer påverkar varandra ur socialiseringssynpunkt. De ”exklusiva” bloggarna blir hårt åtsatta av sina antagonister som jag ibland bedömer har ett avundsbeteende. Så nu när TACKY trenden med labeldropping kommer spridas, så TROR jag att man i dessa exklusiva bloggares kommentarsfält kommer få beskåda skadeglädje och överutnyttjande av orden "DU ÄR TACKY".... MEN!!....TÄNK OM!!! Det är branschens sätt att elda på besöksstatestikiken hos inredningsbloggarna genom att ställa till lite DRAMA??!! USCH om det är SÅ??!! Kan det vara SÅ??? Jag anser att man skall diskutera varför man nu anses som TACKY om man nämner märken? Vilken har kommit på det och VARFÖR. Risken finns annars att oskyldiga blogg individer blir marjionetter för branschens komersiella vargar..!.. Vi måste bli mer kritiska och ifrågasättande då branschen själva kommer med dessa trender..? För är det något jag lärt mig då jag läste kommunikation och media så är det att reklambranschen tar till ALLA medel att grubbla till det i våra hjärnor för att de på något sätt skall få in sina budskap.


Upp till kamp och förstånd vill jag råda till. Vill man droppa märken i sin blogg så skall man få göra det, bara man står för det och inte utger sig för att vara normal och inte bedriver en komersiell verksamhet. Ärlighet lönar sig i längden kan jag tycka. Sen så vill jag också att amatörbloggare med inte så fet plånbok och fashionabla hem skall tas fram i ljuset. Vi skall inte gå på marknadens budskap utan vi skall vara som vi är och skapa utefter det som vi som individer vill skapa saker utefter. JAPP... Är inte alls kommunist även om det kan verka så i mitt ställningstagande så är jag FÖR Företagande... HiPp...HiPp...HURRA...!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar